Skip to content Skip to footer

Kinder zijn van nature heel aandachtig, maar tegenwoordig hebben ze het heel druk net als wij volwassenen.

Daardoor zijn ze snel moe, onrustig, afgeleid, en zijn prikkels soms echt teveel voor ze.

Onze kinderen moeten soms echt teveel. De maatschappij is veel veeleisender dan toen wij naar school gingen.

Door te oefenen met aandacht en bewust aanwezig te zijn in het hier en nu leren kinderen dooe deze oefeningen beter in de praktijk op school of waar dan ook te stoppen met de gedachten stroom en drukken ze eigenlijk even op de pauze toets. het aanvoelen wanneer dit nodig is en het kunnen leer ik ze op een creatieve manier die aansluit bij een kind.

Mindfulness betekent niets anders dat even je gedachten stopzet en even gewoon nu van het moment geniet en er volbewust leert bij te zijn.

Gevoelens komen en gaan en gedachten komen en gaan, als uw kind nu goed leert daar mee om te gaan, heeft het een voorsprong op de rest. want we weten allemaal, makkelijker gaat het niet worden.

Uw kind leert bij Mindfulness:

  • Betere aandacht en concentratie
  • Betere ontspanning
  • Minder piekeren
  • Omgaan met emoties, boosheid, frustratie, verdriet, angst
  • Beter zelfbeeld
  • Beter slapen

Hoe werkt het:

  • Individueel of in groepsverband
  • Kindermindfulness is mogelijk voor kinderen van 3 tot 18 jaar.
  • U kunt een proefles aanvragen.

(c) Groei-Yoga / Debora van Es